2011. augusztus 16., kedd

Erzsébet királynő

 Na ő az egyik kedvencem, de nem az első. Talán mert annyira hasonlít. És mert ehhez egy igazán jó anyagot találtam. Az a baj, hogy nem találom a munkamenet képeimet. Majd ha egyszer megtalálom, akkor megmutatom őket is hogy hogy szoktam én valójában babát öltöztetni, mi előtt még összerakom, mert én valahogy sosem tudom elképzelni a térbe. Látnom is kell az eredményt, még ha olyan stilizált is. Nos tehát nézzük. Stuart Máriát követte a trónon a Szűz királynő. Az ő esetében a ruha sokkal gazdagabban van díszítve, több az apró részlet rajta.



Hát meg kell mondjam az ujja hasitékot nem volt könnyű megcsinálni. Kemény menet volt az derékrészt összepréselni a nélkül, hogy elszakadjon a cérna.

De az igazi kihívás a gallérja jelentette. Mindenféle anyagot néztem, harmonikáztam. Aztán a véletlen közbeszólt. Találtam egy olyan csipkét a csipkehalmazaim közt ami egyik oldalán szabályosan két lyuk volt a csipke mintázatán, mert ez egy kétoldalas gépi csipke volt. Így végül pofon egyszerű volt harmonikába összefűzni és nyakára is pont passzolt méretarányosan a gallér. Ezt a fajta gallért én nagyon szeretem. A hajdísze egy drótváz lett arany dróttal behálózva, a közepén lévő dísz egy fülbevaló.

Itt látható egész alakba.


Voltaképpen elfelejtettem megemlíteni, hogy a szoknyájuk mitől áll úgy ahogy. Az alsószoknyájuk alatt (a fehérnek is) egy henger alakú kitömött párna volt amit elöl zsinórral kell megkötni. Ez alá vették a fehérneműt, fölé a több rétegű alsó és felső szoknyákat.


Nincsenek megjegyzések: