2017. augusztus 20., vasárnap

Kanapé ágy

Rengeteg kanapét, ágyat készítettem már. De most még is kellett egy újat készíteni. Főként azért mert ki akartam próbálni kinyithatós kanapé megoldást. Néztem videót is erről, de bármilyen jópofa volt, még sem tetszett. Nem szeretek fagyi pálcás alapra építeni. Nagyon meg kellett ám tervezni a menetét, és még így is vétettem hibát a méretezéseknél. Néhány helyen ugyanis elfelejtettem rászámolni a karton meg textil vastagságot

Itt vannak a kivágott részek.


A kanapé ülő garnitúrája. A vékony csík az a kihúzható rész menete.


A kihúzható ágy fekvő felülete és eleje. Az oldala csak aztán fog elkészülni ha kész az alap mivel számolni kell az anyag vastagsággal. A vékony csík az erősítőnek van.


 A kanapé háttámlája és oldalai.


Kanapé alapjának oldalait meg az elejét felragasztjuk. 


És a sínt is.


Ha berakjuk a helyére a kihúzható részt akkor, már az elejébe ütközik. Viszont. kevés volt egy csík ezért még két rétegbe került rá. Az egyből ugyanis kiesett a helyéről ha megbillent.


Itt már be van vonva az ágy mindkét része. Mivel ragasztó pisztollyal ragasztottam ezért ott ahol a sín mozog le van ragasztva celluxszal az anyag széle. A képen nehéz kivenni de erősítő van abba a piros csíkba látható. Már akinek jó a szeme.


Ha megvan a bevont ágy, akkor lehet mérni a kihúzható ágy lábrészeit és felragasztani bevonni.


Az eleje rész alja egyezik az ágy aljával. a többi kilóg. 


Mivel szétáll az alsó lábba az ágynak meg lehet erősíteni belül, vagy hátlapot is lehet bele ragasztani. Az utóbbit azért mellőztem, mert nem tudtam, hogy mennyire nyomná ki a hátsó támla anyaga a kihúzós rész hátoldalát.


 Majd ha a két ágyrész kész, egymásba rakjuk és utána ragasztjuk rá a hátoldalát és a karfákat.



Eztán jött a matrac. Na és itt is derültek ki bizonyos elszámolások. Első matrac huzat nem sikerült méretre. Bontás. Második jó, de nem volt bele szivacs, ennél guberáltam mosogató dörzsit. Csak hogy az egy centis matrac olyan magas volt, nem maradt karfa. Így felezni kellett. Igen ám, de már anyag se nagyon maradt.




Végül az elméretezett huzatból ragasztottam össze egy fél matracot, így ahogy a képen látszik. Ez a kilógó rész került a kanapé elejére.
.

 Ez itt belülről az ágy eleje. Valószínűleg túl közelről fotóztam.


És kész az ágy. 


Kinyitva.

Becsukva.

Párnákkal.

És kipróbálva. Sajnos a műhelybe nem volt babám, csak ez a torzó. Vagyis a videós Barbi fejét már leszedtem és maradt a test. Ezért kapott egy hungarocell tojás fejet.
Úgy nézz ki jó lesz az ágy végleges mérete. De kanapénak elég mély. Ezért is van több párna egymáson. Majd ha lesz időm megnézem, hogy fog kinézni más bútorokkal. 



Itt a vége fuss el véle. 

Nincsenek megjegyzések: