2014. február 23., vasárnap

Muszlim kendő viselet

Kértem egy fullah Barbie-t, mivel van ismerős aki muszlim hittnek hódol és arab barátai vannak. Kifejezetten olyat akarok amit kintről, hoznak. Ám most nem igazán van arra béke, így a kiutazás még távol van. Közbe meg azon gondolkoztam mi a bánatnak nem varrok én. És lőn. Megnéztem a ismerős ruhatárát és találtam köztük egyszerű dolgokat is. Hát megalkottam. Lív baba lett a kiválasztott. Az hogy nincs neki haja kiváló terep volt az alkotáshoz.


Először az alapruha készült el. Szűk nadrág, ami hosszabb volt a kelletnél, ez adja a redőket. Felülre fekete sima hosszú ujjú került. Ezt így önmagába minden modern nő hordhatja.


Aztán a nyakára húztam az alsó kendőt. És itt jön a lényeg, mert a rugalmas anyagok elterjedésével, nem megkötős a fazon hanem egy egyenes csőkelme.


Ezt a csőkelmét ráhúzzuk a fejére, hogy takarja a homlokot. Haj nem lóghat ki alóla. És kapott még egy barna tunikát is ami háromnegyedes ujjú. Jobban jártam volna, ha színesebb, de azt majd legközelebb.


Végül felkerült a felső kendő is, ami szintén cső alakba van varrva, csak bővülő szárral, hogy a vállakat is fedni tudja.


De hogy ne legyen olyan sötét kinézete az alsó kendőt kicseréltem világos kékre. Ennek csak az a baja, hogy  olyan vastag a babához az anyag, hogy begyűrődött az összes az álla alá, így sokkal nehezebb feladni rá szépen a felsőt. Pont e miatt van a füle mögé tűrve, hogy ne tolja le az álla.


És így kékkel sokkal vidámabb, mint a barnával. Majd ezt a ruhatárat is kivilágosítom.

4 megjegyzés:

Bambuc írta...

De jó kis kendő lett!
Csevi, hozna majd nekem is egyet??? Kifizetem. Sajnos nincs arab ismerősöm...
Én majd egy barna, nem fekete hajút szeretnék...ha lehet ilyet kérni:-)

csevi írta...

Közbe járok az érdekedbe. Bár fogalmam sincs mit vállal be az ismerős.

Agi írta...

JUJ,de jól csináltad!! Megfelel a muszlim modern kultúrának:)
Csadort is varrhatsz,meg arc takarót is ami csak a szem látszik ki. Ugye Így szépek a lányok??

Hegemony77 írta...

Nagyon klassz lett!