2011. október 30., vasárnap

Gumibaba kimerevítve, színezve

Egyik nyaralásom alakalmával ráleltem egy gumi babára, ami olyan régies arcvonásokkal rendelkezett, stilizált hajjal. Kis pucérka. Gondoltam megörökítem és csinálok róla gipsz öntvényt, amibe majd agyagból kiöntöm, kiégetem és kiszínezem. Némiképp selejt született, ami született. Nem vagyok én ilyen béna, csak (most jönnek a kifogások) majd 4 éve nem csináltam. Félgipszes kézzel szálegyedül fotózni, hogy még én is benne vagyok az külön bűvész mutatvány, mert a gipszöntés folyamata nem össze csapható, de nem is húzható el végtelenségig. Így sajnos nem lett tökéletes a felülete, minek következtében a kiöntött példányon elég sok csiszolni való maradt. Ám az egy darabig húzódott mígnem rájöttem, jobb lett volna bőr kemény állapotba alakítgatni, mint kiszáradt formába. Majd elvittem kiégetni. Végül akril festékkel festettem le mázazás helyett. Utóbbi jobb lett volna, de az égetéshez ez most nem jött össze. Ímhol a képek. A gipszöntésről majd később fogok képeket és leírást közölni.

Itt a gipszöntés kellékek közepén a nyers gumi baba.
 Szétszedhető a feje és teste a nyakánál fogva.

Itt pedig az általam készült kerámia baba. Bár a megnevezés kicsit csalóka mert fazekas agyagból készült. Ehhez hasonló nyers vörös agyag tömör babák készültek az ókorba is. Azok valószínűleg teljesen egyediek voltak lévén, hogy akkor még nem ismerték a gipszöntést.

Voltaképpen csak ezt a babát akartam valahogy visszahozni, ha mázaztam volna. 
Ilyen már a 18. századba is volt.

Ilyen fazont még gumiból is csináltak. Csak tudnám a dátumot, hogy mikor? Majd elő keresem őket.




2 megjegyzés:

Mamis írta...

Szia!
Megkaptad az email-t? Eljutott a címem???

Bambuc írta...

Nagyon jópofa, én is láttam már ilyen babát.