2014. április 11., péntek

Győr

No igen. Végre. Mindig élvezet oda menni. Nem csak a babák miatt, hanem mert a város maga is szép. Az epres habos sütiről ne is beszéljünk. Az idei kiállítás a japán babákról szólt. Persze ettől bőven eltért a többség, mint én is. A téma választás az csak egy ötlet.

 Az idén rengeteg reborn baba volt. Bármilyen édesek és valódiak én nem rajongok ezekért a babákért. A csecsemő baba nekem nem úgy baba, mint egy gyerek vagy felnőtt utánzat. Túl közel áll a valósághoz. Amúgy a sok kis csecsemő kapott egy hamisíthatatlan eredeti maci tévét. Ez nekem nagyon bejött. Mi több majdnem hazavittem. (na jó, ekkora tévét nem cipelek)




Az idei másik nagy kedvenc a nemez volt. Ez viszont imádtam. Jómagam is szoktam nemezzel munkálkodni, de ez valami varázslat. Tehetség és ráérzés kell. Az egyik a durva egyszerűségével fogott meg, hogy nem a szépségre törekedett, hanem olyan tudományos megnyilatkoztatás, régészeti feltárásnak tűnik. Alkotója ugyanis nemzetek baba hordozásáról mutat képet.

Az eszkimó

A keleti

Afrika

Indián

Európa
A másik nemez csoda - nekem - a kugli bábuk. Valószínűleg műanyag bábuk lettek bevonva nemezzel. (Nem tudom, nem fogdostam őket, de nagyon szabályosak ezért feltételezem) De a pofijuk az fantasztikus számomra.


A harmadik ami szintén megfogott és nemezből volt az egy tücsök körül táncoló figurák. Vagyis körtánc.

Elég kemény munka egy ilyet összehozni




Szegény tücsök elfeketedett. Elsőre póknak néztem, de hát az nem hegedül.

A következő egy képzőművészeti alkotás, mint baba, de olyan jól sikerült az ötlet, hogy ezt is betettem volna a szobámba. Na jó a falra. Lényege egy festett kép volt egy gésáról, aminek hangsúlyos térbéli feje és keze lett. Nagyon jól hozták az arányokat, szóval lenyűgöző volt számomra.



Persze ezer más baba is volt ott. De sajnos az idei év kevés gyümölcsöt hozott. Állítólag 50 babával kevesebb került kiállításra. Ettől függetlenül minden képviselte magát, ami szokott lenni. Népviselet, korhű, porcelán, textil, papír, mackó. Legyen itt egy kis ízelítő.

Egyre többször találkozunk porcelán BJD babákkal.




A korhű. Szeretem az ilyen paszományos férfi ruházatot.

A klasszikus babák

Itt az enyém térdepel, feltűnően egyszerű az arcberendezése a többi babához képes.



Hát ez egy cuki arcfestés.

Aki kedvet kapott hozzá menjen el Győrbe. Bármilyen kevés baba is van kiállítva ott érdemes megnézni, mert valóságba sokkal jobb. Ha jól tudom 18.-ig van a kiállítás.

3 megjegyzés:

Unknown írta...

Nekem a klasszikus babák tetszettek. Lehet a ruha miatt is.

Bambuc írta...

DE jó, hogy írtál róla! Már tavaly is szerettem volna menni rongybabákkal, és idén is olyan jó ötleteim voltak japán baba témára, de egyszerűen nem volt időm, sem anyagom elkészíteni, amit szerettem volna. Talán jövőre:-) Ráadásul a kiállítást sem látom, mert április 22-én megyünk csak a családdal Győrbe.
Ki nyert? Te kaptál most díjat? Láttalak a Magyar Művészbabák c.könyvben:-)

csevi írta...

A Ki nyert kérdésre rengeteg válasz van, én az idén nem estem bele. Amúgy a részvevők többségét nem is ismerem, mert nem találkozok velük és sok olyan is van aki csak egy - egy alkalomra jelentkezik.