2013. október 12., szombat

Made in Kína

Ma már szinte mindent Kína gyárt, mindent onnan hoznak. Köztudott, hogy másolni is prímán tudnak. Ma elmentem a Regió játék központba, mert van két szülinapos. Ahogy bóklászom a sorok közt, jól megnéztem a babákat is hátha van valami új. Hát most volt. És úgy ledöbbentem, hogy odaragadt a lábam a földhöz. Köztudott, hogy milyen nívós helyet vívott ki magának a Barbie baba. Születtek is róla a másolatok. Pár száz forintos, ócska minőségű babák, melyekre ha rálépnek már mehet is a kukába. Mai világ favoritja a HM babák. Nem akartam hinni a szememnek. Koppintás. Ócska dobozok. Dobozokon HM márka kék-piros embléma utánzat. Egyes példányoknál zacskót is a fejre húztak. Van amelyiknek a feje le is esik a nyakáról. Összesen 4 félét találtam. Arcuk kiköpött az eredeti. Tömör gumi test, gumi fej összenyomható. Testén a színezés foltos, hol mattos, hol fényes.  Maga a baba egy fejjel kisebb mint az eredeti példányok. Haja elég rossz minőségű ritkás és a tarkóján egy sorral kevesebb haj került beültetésre. Ruhája hanyagul megvarrva, hátul tépőzárral. Viszont felütötte a fejét a rejtély is. Mert a ruha nyakba össze van varrva és sehogy sem nyitható. Így igazán kérdéses, mégis mi célt szolgál a ruha nyithatósága. Úgy látszik gyárilag a fej kerül fel utoljára. Az egész baba megkapható másfél rongyért. Döbbenetem határtalan.

Így bezsuppolva dobozba a fejük nem is előre néz, semmi rögzítés, dobozt kinyit és már ki is veheted.

Ránézésre semmi kivetnivaló

Itt látni a magasságkülönbséget

Összenyomható fej és a nyakba levehetetlen ruha

Arcba tökéletes másolat, a száj festék anyagán lehet látni csak hogy bóvli szinten van.

Nincsenek megjegyzések: