2011. július 8., péntek

Evolúció

Kezdetben vala a természet. Nézzük miből állt. Fűből-fából, bőrből, agyagból. E hun az ősember kelléke. Rakjunk össze belőle babát. Legegyszerűbb, volt egy fadarab melyet bőrbe bugyoláltak és megkötötték.

Így kezdtem az egyik bejegyzésem, és közbe eszembe villant semmi kellékem.  Nosza rohantam le a boltba ősember kellékért. Csont. Ezt találtam. Kifőztem gondoltam, szép fehéren megcsinálom lelakkozom. Ám főzés közbe nem volt maradás a lakásba. Iszonyat büdös volt. (megjegyzem, hentesek pofátlansága, hogy a szegényeket mérgezik a többnapos állott csonttal, már aki minimum csontlevest akar főzni) Sajnos a csont kifőzés nem vált be, így megváltam tőle.




Így jött a képbe, hogy nekem van egy levegőn száradó gyurmám, abból formázunk csontot. Sikeredett is belőle valami. Aztán... kiderült a valós csontjaimhoz sem találtam volna valódi szőrmés bőrt. Kerítettem egy műszőrmét. Végül egyetlen egy eredeti darab dolgot találtam a babához az pedig az átkötözéshez használt bőr.

Ha megvannak a kellékek akkor össze lehet tákolni az alábbi módon.

Csontocska középre kerül, majd két oldalt 3 szögbe hajtjuk a "bőrt".

Előbb az egyik, majd a másik oldalt hajtjuk a babára (csontocskára)

Majd szépen megkötözzük a "pólyát"

Közbe megkerestem a gyűjteményeim hasonló darabkáit. Azokat nem én csináltam, csak az alap baba különbözik. Technikailag minden ugyan az. De amit fent csináltam az volt az ember első játék babájának rekonstrukciója. 

De nézzük milyen fejlődésen megy át a csontocska.

Szögletes fa befedve vászonnal, hímzett arccal. Ezt a babát egy augusztus 20.-i vásárba kaptam anyámtól így sajnos azt sem tudom ki csinálta.

Gera Klára nemezmunkája. Aki tudja hogy kell nemezelni egy labdát, az most nem gömbölyűt csinál hanem oválisra lapítja. Két szeme varrva.

Ez az egyik kedvencem a sok babáim között. Alkotója Szabóné Bodnár Mária. Ő fel szokott tűnni a győri babakiállításon. A babának csak az arca van formázva, a fej hátulján egy T alakú toldás, ovális textilből van a test megvarrva kitömve és a fejrész helyén a fej T alakján van összehúzva a textil. 
E fejfigurát Győrben még én is megpróbáltam elkészíteni. Hamar megvénült. Hihetetlen nehéz csecsemő fejet formázni. Az enyém öregember fej lett. Jó hasznát vettem annak is.

Még egy utolsó kép az enyémről. Mivel most próbálkozok manga arcokat és figurákat rajzolni, kipróbáltam a csontomon. A színeket a lányom választotta.
Itt egy típus ezer arca.

Nincsenek megjegyzések: